]

І знову про інклюзивну освіту

Іванна Андрощук, практичний психолог ДНЗ №1 «Ромашка»

Останнім часом серед громадськості точиться багато розмов стосовно доцільності впровадження в дошкільних, загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладах міста інклюзивної освіти. Так уже сталося, що поряд зі здоровими дітьми живуть, ростуть, виховуються діти з вадами фізичного та розумового розвитку. Вони, як і всі без винятку громадяни нашої держави, мають право на здобуття якісної освіти.

З метою визначення сутності інклюзивної освіти, розкриття основних термінологічних понять у системі інклюзії в ДНЗ №1 «Ромашка» 10 жовтня відбувся  день інформування батьків. Пройшов він під гаслом:

Інклюзивна освіта – перспектива нова.

Хоч різні можливості – рівні права.

Кожна дитина – це цілий світ,

Освіта, повага і рівність для всіх!

Батькам було роз’яснено, що інклюзія — це процес реального включення дітей з особливостями психофізичного розвитку в активне суспільне життя. Адже сучасне громадянське суспільство неможливе без активного залучення всіх своїх членів у різні види діяльності, без поваги прав і свобод кожної окремої людини. Дитина з особливими потребами — не обділена долею, це, швидше, визначений спосіб життя за обставин, що склалися, який може бути дуже цікавий їй  і оточуючим людям, якщо порушення  розглядати в рамках соціальної концепції. Тоді головний сенс процесу інклюзії можна позначити так: «Всім тут раді!»

Батьки мали змогу переконатись, що інклюзивна освіта має переваги для дітей (розвиток комунікативних та соціальних навичок, посилення мотивації до навчання, оволодіння суспільними нормами для самостановлення та самореалізації, підвищення самооцінки тощо), їхніх родин (інтеграція родини в суспільне життя, віра батьків в перспективу дитини, дієва підтримка з боку суспільства та держави), всього суспільства (діти з обмеженими можливостями стають повноцінними членами суспільства і роблять свій внесок у загальну справу, діти з обмеженими можливостями залучені до активного і продуктивного життя).

Батьки отримали інформаційні буклети «Інклюзивна освіта. Що це таке?».

Така інформація необхідна для ефективної співпраці членів родини, вихователів, спеціалістів ДНЗ, що збільшує шанси на те, щоб дитина краще користувалася вміннями і навичками, способами діяльності, якими оволоділа в дитячому садочку.